Nový Nissan GT-R používá pravděpodobně nejvyspělejší systém náhonu na čtyři kola, který kdy byl použit u silničního vozu. Pohon na všechny kola (ATTESA E-TS) optimálně distribuuje výkon na přední kola podle momentální potřeby. Přestože je normálně nastavený 100 % zadní náhon, až 50 % točivého momentu lze přivést na přední kola, což zlepšuje přenos výkonu na vozovku v obtížných podmínkách, jako je déšť, led nebo sníh. Přední náhon se rovněž používá pro zlepšení chování vozidla při zatáčení na asfaltu, kdy zlepšuje
trakci a stabilitu.
Speciální počítačové řízení automaticky mění rozdělení momentu mezi přední a zadní nápravu z nulového momentu na předních kolech až na 50 % celkového točivého momentu. Řízení se mění kontinuálně tak, jak různé snímače na automobilu měří rychlost, laterální a transversální akceleraci, úhel natočení kol, prokluz pneumatik a další hodnoty povrchu vozovky a vybočení.
Systém pohonu všech čtyř kol obsahuje elektronický stabilizační systém VDC (Vehicle Dynamic Control). Tento systém kontinuálně monitoruje chování vozidla. Je-li zjištěno nerovnovážné chování - jako je prokluz nebo smyk – točivý moment na jednotlivá kola bude zkorigován pro stabilizaci vozidla. Elektronické řízení točivého momentu je rovněž připojeno k zadním mechanickým diferenciálům pro omezení prokluzu.
Nissan VR38DETT je zcela nový motor, speciálně vyvinutý pro Nissan GT-R. 3,8-litrová jednotka používá dvojitá IHI turbodmychadla.
Maximální výkon 485 PS (357 kW) při 6400 ot/min. činí z vozu Nissan GT-R jeden z nejvýkonnějších silničních vozů na světě.
Důležitější než absolutní síla je způsob, jakým je dodávána, říká hlavní konstruktér automobilu Kazutoshi Mizuno. ‘Motor je velmi poddajný a to znamená, že je velmi snadno řiditelný, což je klíčovou vlastností vozu Nissan GT-R.’ Maximální točivý moment 60 kg/m (588 Nm)
je dodáván hladce od 3200 do 5200 ot/min. Motory, stejně jako převodovky, jsou všechny ručně vyráběné. Jeden mistr sestavuje celý
motor. Vybraní stavitelé motorů pracují ve speciálním prostoru "čistých pracovišť" továrny Nissan GT-R v Yokohamě.
Součinitel odporu vzduchu (Cd) o hodnotě pouze 0,27 řadí GT-R mezi nejaerodynamičtější vozidla a současně zlepšuje přítlak k vozovce.
Proud vzduchu z prostoru motoru do tunelu v podlaze rovněž produkuje přítlačnou sílu, přesně jako při závodech.
Úspěšná rovnováha nízkého aerodynamického odporu a velké přítlačné síly je výsledkem spolupráce se skupinou Group Lotus plc v Evropě a Yoshitaka Suzuka.
NISSAN Sales Central & Eastern Europe
Antala Staška 2027/77
PRAHA 4
140 00
Tel Infolinka 800 232323