V roce 1899 se bratrům Ceiranovým podařilo zajistit si dostatek kapitálu na výrobu automobilů. Jejich malý model Welleyes, jehož konstruktérem byl Aristide Faccioli, měl ohromný úspěch. Protože však nebyli schopni uspokojit rostoucí poptávku, přijali nabídku Giovanniho Angelliho a v červenci téhož roku mu celou továrnu i patent na výrobu svého vozu prodali za částku 30 tisíc lir. Welleyes posloužil kupci jako základ jeho vlastního vozu Fiat 3.5 HP. Lancia, jemuž bylo tehdy 18 let, a Felice Nazzaro, který nastoupil k původní firmě později, se stali testovacími jezdci Fiatu.
V prvních letech své existence se Fiat aktivně účastnil celé řady závodů, a oba jezdci byli plně vytíženi. Zatímco Nazzaro vynikal stylem jízdy, Lancia byl rychlejší. Oba se však museli potýkat s častými mechanickými závadami svých vozů.
Jakkoli se Lancia při práci choval puntičkářsky a kladl na své okolí vysoké nároky, ve chvílích volna byl družný a veselý. Díky své impozantní postavě se ve společnosti vskutku nedal přehlédnout. Kromě dobrého jídla a posezení s přáteli nad sklenkou vína měl Lancia také slabost pro operu. Konkrétně byl velkým obdivovatelem Wagnera. V roce 1906 se začal věnovat stavbě vlastních vozů a 29. listopadu založil se svým přítelem Claudiem Fogolinem společnost Lancia.
V roce 1922 se již jako úspěšný podnikatel oženil se sekretářkou Adele Migliettiovou, s níž měl tři děti, Annu Marii, Gianniho a Eleonoru. Lancia se i nadále osobně podílel na vývoji nových modelů a často prototypy sám testoval.
FIAT ČR spol s r.o.
Brand & Commercial Lancia
Karolinská 650/1
186 00 Praha 8
Tel.: 224 806 111
e-mail: lancia@lancia.cz